tisdag 30 augusti 2011

Förälskelse

Jag är så förälskad...i dessa underbara ungar, jag får inte nog! Ikväll när jag kom hem från jobbet var Åke så söt att jag bara inte kunde sluta pussa på honom! Visserligen hade han bajsat i blöjan men eftersom Mattias nämnde att han skulle ta det, ville jag liksom bara äta upp honom för han var så söt och fin.
 Efter lite ätande på Åke var Mika bråksugen, slog på Mattias med fjärrkontrollen och när inte jag heller stod på hennes sida när teven skulle stängas av fick även jag en släng av hennes aggressivitet.
När jag hittade ett gäng välbekanta prydnadsstenar på bordet vände dock det hela.
-De här tycker jag att jag känner igen Mika, vart har du fått dem ifrån?
-Dem har jag hittat på mitt rum
-Okej, för de ser nästan ut som dem stenarna som morfar och Helena har hemma hos sig, men du är väl ingen tjuv?
-Nej!
Efter en liten stund kom det dock fram. Snyftande bad hon att få viska något i mitt öra,
-Jag vill inte hamna i fängelse men jag tog dom där stenarna hos morfar och Helena, dom var ju så fina!

Vi har nu kommit överens om att stenarna ska återlämnas, Mika ska be om ursäkt och vi hoppas att morfar och Helena inte blir så arga!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar