söndag 13 mars 2011

Helgen


Redan söndag kväll, helgerna går så otroligt fort! Men vi har hunnit massor. Fredagen inleddes efter att jag slutat jobba med lite fredagsgott när barnen gått o lagt sig. Räkor och vin till en mycket speciell, lite djup men ändå rätt bra film. "Till det som är vackert" hette den, Samuel Fröler spelade en av huvudrollerna.
Jag tror det är lite vuxenpoäng att gilla sådana där kulturella filmer som handlar om klassiks musik och är väldigt tragiska. Men jag är rätt vuxen, ibland är det nästan så att jag samlar pensionärspoäng...

Sen var det dags för doprejset, vi har varit på två barndop, ett på lördagen, och ett på söndagen. Har varit jättemysigt, dock har Åkes tänder spökat lite så han har varit febrig en del.

Innan första dopet hann vi även med en trädgårdsförmiddag, krattade löv/ris/hundbajs. Insåg att det var VÄLDIGT mycket hundbajs på vår trädgård nu när snön smälte, inte helt fräscht! Vi kan satsa på ett bajbål till valborg! När vi blev hungriga grillade vi lite korv..mmm...det kändes så vårigt och underbart!
Jag körde majonäs på mina köttrika korvar, allt enligt lchf ;)

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter!! Roligt att du har en blogg, kul att höra lite om hur ni har det. Barnen är så himla fina :-) Älskar Mikas fläta som hon hade på kalaset.

    Många kramar till er alla fem!

    SvaraRadera
  2. Höll andan när jag läste om alla korvar. Men blev lättad när jag såg vilka sorters korvar som låg på grillen ;) hahahahahaha

    SvaraRadera